Garanția se solutionează prin înlocuirea produsului defect sau prin returnarea contravalorii produsului. Soluționarea garanției se face în maxim 14 zile calendaristice.
Program Call Center: Luni – Vineri: 09 – 16 Sambata: 09 -12
Programul și termenul de livrare rămân neschimbate: În această perioadă specială firma noastră lucrează cu mijloace de protecție sporite pentru a nu afecta programul de operare și pentru a nu întârzia livrările.
ADRESA: VARGA KERAMIA SRL Strada Müller László nr.2 et.2 ap.12 Miercurea Ciuc Harghita Cod postal: 530113
NU FAC OBIECTUL GARANȚIEI:
Uzura normală a produsului. Defectele cauzate de manevrarea brutală. (defectele cauzate de obiecte ascuțite, de îndoire, comprimare sau cădere, etc.) Defecte cauzate de utilizarea în condiții neadecvate (distrugeri intenționate, utilizare defectuoasă, etc.). Termenul de garanție comercială a produselor începe la data menționată în factura fiscală care atestă vânzarea. Persoanele fizice beneficiază de garanţia legală de conformitate, astfel cum aceasta este definită de lege. Legislația aplicabilă prezentei garanții: Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului, modificată prin Legea nr. 161/2010 și Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor și garanțiile asociate acestora, modificată și completată prin Ordonanţa nr. 9/2016
Vânzatorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare. Se consideră ca produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă: a) corespund descrierii făcute de vânzător și au aceleași caliăți ca și produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model; b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului și acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare; c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip; d) fiind de același tip, prezintă parametri de calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului și declarațiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele. Prin termenul de consumator se intelege ceea ce legea defineste astfel, la momentul emiterii prezentului certificat.
Raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, potrivit prevederilor art. 9-14 din Legea nr. 449/2003, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, acest termen se va reduce la durata medie de utilizare.
Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o.
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului sa i se aduca produsul la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acest produs, in conditiile art. 13 si 14 din Legea nr. 449/2003.
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata. Caracterul imposibil sau disproportionat al unei masuri se stabileste conform definitiilor legale, valabile la data emiterii prezentului certificat.
Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in termen de 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul, dupa caz, a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului si a predat produsul vanzatorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.
Notiunea “fara plata” se refera la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manopera, materiale utilizate si ambalare.
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului in termenul maxim de 15 zile prevazut de lege, fara costuri pentru consumator. Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului, daca lipsa conformitatii este minora. Stabilirea neconformitatii si a gradului de gravitate a acesteia se face conform prevederilor standardelor nationale SR ISO 3951/1998 si ale altor acte normative referitoare la neconformitati.
Pana la proba contrara, orice lipsa de conformitate (defect) aparut in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la data livarii, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
Produsele de folosinta indelungata defecte in termenul de garantie legala de conformitate, atunci cand nu pot fi reparate sau cand durata cumulata de nefuctionare din cauza deficientelor aparute in termenul de garantie legala de conformitate depaseste 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi inlocuite de vanzator sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv. In cazul repararii produsului, in acesta vor fi montate numai piese noi.
In conformitate cu Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului si Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, declaram ca produsul livrat corespunde documentatiei de executie a producatorului si/sau declaratiei de conformitate a produsului si suntem raspunzatori pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul livrarii produselor.